czwartek, 16 lipca 2015

Książka | "Pierwszych piętnaście żywotów Harry'ego Augusta" Claire North

Cześć!

Przygotowałam dla Was dzisiaj recenzję książki autorstwa Claire North pod tytułem "Pierwszych piętnaście żywotów Harrego Augusta". Na początek chciałabym, abyście przeczytali opis książki, który można znaleźć na stronie lubimyczytac.pl


źródło: lubimyczytac.pl
"Niektórych historii nie da się opowiedzieć w jednym życiu.

Zaskakująca reinterpretacja opowieści o podróży w czasie. Odważna, magiczna, mistrzowska.

Harry August umiera. Znowu. W chwili śmierci Harry August zawsze powraca do punktu wyjścia. Niezależnie od tego, co robi i jakie decyzje podejmuje, za każdym razem staje się chłopcem pamiętającym wszystkie fakty z życia, które przeżył dwanaście razy. Nic się nie zmienia, nigdy. Aż do teraz.

Kiedy nadchodzi kres jedenastego życia Harry’ego, przy jego łóżku pojawia się dziewczynka, która mówi: „O mało mi nie umarłeś, doktorze… Muszę wysłać wiadomość w przeszłość”.

Oto opowieść o wcześniejszych – i późniejszych – wydarzeniach z życia Harry’ego. Podejmuje on próbę ocalenia przeszłości, której nie może zmienić. Stara się uratować przyszłość, by nie dopuścić do katastrofy."


Książkę tę skończyłam czytać 26 czerwca i do tego momentu opadły wszystkie emocje. Teraz mogę spokojnie powiedzieć, że jest to bardzo dobra i bardzo ciekawa książka o bardzo nietypowej budowie. Interesująco został przedstawiony tutaj motyw podróży w czasie i zostało rzucone nowe światło na naszą egzystencję oraz odwieczne pragnienie zmiany pewnych wydarzeń. 

Postać Harry'ego wzbudziła we mnie sympatię. W niektórych momentach jego opowieści można się pogubić przez pomijanie niektórych wydarzeń, a później wracanie do nich przez co człowiek nie wiem, o którym życiu mówi bohater. Problemy z tym miałam jedynie na początku i ta chaotyczność wypowiedzi jest dość ciekawa, ponieważ jest to tak... ludzkie. 

Główny bohater rodzi się, umiera i znów rodzi się. Schemat powtarza się w nieskończoność. Za każdym razem Harry pamięta swoje poprzednie żywoty. Za każdym razem robi w swoim życiu coś innego. Wybiera inny kierunek kształcenia. Spotyka się z innymi ludźmi. Robi wszystko, czego tylko zapragnie. Mimo to jest nieszczęśliwy. Dlaczego?

Ta pozycja jest godna polecenia, liczy 464 strony, więc jest to idealna książka na wakacyjny czas. Jej ciekawa budowa i nietypowa podróż w czasie podbiły moje serce, mogłabym czytać o życiach Harry'ego Augusta przez cały czas.


Mam nadzieję, że w jakiś sposób Was zainteresowałam tą książką. Możecie napisać w komentarzu, czy jesteście po jej lekturze, w trakcie czy może macie ją wpisaną na listę książek do przeczytania. Chętnie przeczytam Wasze opinie na jej temat. Możecie także napisać jakieś swoje propozycje książek, które według Was warto przeczytać.

Do następnego wpisu!
Strumyk

5 komentarzy:

  1. Super post :-) zapraszam do mnie http://prinfash.blogspot.com/?m=0

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam, ale recenzja jest ujmująca :)
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Mam prośbę, znalazłabyś trochę wolnego czasu do poklikania w linki do WALK TRENDY w moim ostatnim poście? Bardzo mi zależy, ponieważ pragnę rozwijać bloga poprzez lepsze stylizacje, które mogę urozmaicać dzięki WALK TRENDY. Byłabym bardzo wdzięczna :)
    Jeśli poklikasz koniecznie napisz mi czym mogłabym się odwdzięczyć :)
    Mój blog

    POMOŻESZ?-Jeśli tak, to koniecznie napisz mi w komentarzu na moim blogu!

    OdpowiedzUsuń
  3. obs za obs zaczełam ;)
    http://wesolatruskawa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. O, z Facebookowej grupy trafiłam na bloga krewniaczki-książkomaniaczki :).
    Z motywem podróży w czasie, innej niż retrospekcja, dotychczas spotkałam się w jednej książce - "Zaklęci w czasie", uroczej pozycji zresztą. Lekkiej i przyjemnej, choć bardziej na zimę niż na lato.
    Polecona przez Ciebie pozycja zdaje się być ciekawa i oryginalna, będę o niej pamiętać, gdy przyjdzie sesja w styczniu :). Zastanawiam się, jak wyglądają kwestie typowo techniczne, tj. styl pisania autora, tłumaczenie, błędy edytorskie, kompozycja.
    O książkach mogę mówić i pisać dużo. Ciężko coś polecić komuś w ciemno. Kraina Książek jest ogromna.

    - Una

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi nieźle, mimo tego, że nie jestem fanką książek poszukam filmu o podobnym tytule :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń